رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶

7
به اشتراک بگذارید:

در روزهای گذشته مرسدس بنز با انتشار آمار فروش خود در سال ۲۰۱۶، خود را به عنوان پرفروش ترین برند لوکس در جهان معرفی کرد. اما یک روز بعد ب ام و نیز با منتشر کردن آمار فروش سال گذشته، خود را شایسته این عنوان دانست!

مرسدس بنز یک ماه مانده به پایان سال ۲۰۱۶، ضمن ثبت آمار فروشی بهتر نسبت به کل سال ۲۰۱۵ از رقیب دیرینه خود با اختلاف نسبتا زیاد پیش افتاده بود؛ به همین جهت بدون توجه به اتفاقات معمولا غیر قابل پیش بینی ماه دسامبر، جشن زودهنگامی را برگزار کرد.

در طول دوازده ماه سال گذشته، ۲,۰۸۳,۸۸۸ دستگاه خودرو با نشان مرسدس بنز در سراسر جهان فروخته شده که از این تعداد حدود ۹۰۰ هزار دستگاه در اروپا، ۴۷۲ هزار دستگاه در چین و  ۳۴۰ هزار دستگاه در آمریکا به فروش رفته است.

 Mercedes-GLE رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور

در طرف دیگر، باواریایی ها ادعا می کنند گروه ب ام و آمار فروش بهتری داشته و شایسته عنوان پرفروش ترین برند لوکس است. مساله ای که باعث این اختلاف شده، به معیار اندازه گیری میزان فروش مربوط می شود.

 2015-BMW-M3-Sedan-and-M4-Coupe-1 رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور

اگر بصورت جداگانه آمار فروش را بررسی کنیم، خواهیم دید که مرسدس بنز با فروش ۲,۰۸۳,۸۸۸ دستگاه خودرو، با اختلاف بسیار زیادی جلوتر از ب ام و با آمار فروش ۲,۰۰۳,۳۵۹ قرار گرفته است. این اختلاف زیاد به دلیل موفقیت چشمگیر مرسدس در ارایه مدل های زیبا و مدرن حاصل شده است.

 2015-Mercedes-Benz-C-Class-LCT-41 رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور

ب ام و برای جبران این عقب ماندگی به آمار فروش کلی گروه – که شامل برندهای زیر مجموعه مثل مینی و رولزرویس نیز می شود – متوسل شده تا به هر ترتیب ممکن خود را پرفروش ترین برند لوکس جلوه دهد.

تبلیغاتوبسایت نیازی نو معرفی کننده مشاغل و کسب و کارها و محصولات و خدمات و تخفیفات انها

 bmw-group-marken رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور

چنانچه بصورت کلی آمار فروش این دو گروه را مقایسه کنیم، خواهیم دید که به لطف فروش بسیار بیشتر خودروهای مینی در برابر خودروهای اسمارت برتری از آن گروه ب ام و است.

در سال گذشته فروش محصولات مینی با رشد ۲۱ درصدی به رقم ۳۶۰,۲۳۳ دستگاه رسیده که قابل مقایسه با فروش بسیار کمتر خودروهای برند اسمارت – حدودا ۱۴۰ هزار دستگاه – نیست.

علاوه بر این برای برتری هر چه بیشتر باواریایی ها،  باید فروش ۴,۰۱۱ دستگاه خودروی رولزویس را نیز به حساب گروه ب ام و بگذاریم.

 Mini-Cooper-generation-lineup-02 رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور  Smart-cars رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور

در صورت مقایسه کلی، گروه ب ام و موفق به فروش  ۲,۳۶۷,۶۰۳ دستگاه خودرو در دوازده ماه سال گذشته شده؛ در حالیکه گروه مرسدس-بنز در همین مدت ۲,۲۲۸,۳۶۷ دستگاه خودرو فروخته است.

ناگفته پیداست که باواریایی ها کمی شیطنت به خرج داده و قصد ندارند شکست در برابر رقیب دیرینه را به راحتی بپذیرند! از سال ۲۰۰۵ تاکنون ب ام و به لحاظ فروش همواره بالاتر از مرسدس بنز قرار گرفته بود.

در سال ۲۰۱۱ و پس از آنکه آئودی بعد از ب ام و در جایگاه دوم قرار گرفت، مقامات دایملر احساس خطر کرده و سیاست های جدیدی را اتخاذ کردند. بر اساس این سیاست ها مرسدس بنز باید تا سال ۲۰۲۰ به عنوان پرفروش ترین برند لوکس تبدیل می شد، اما ظاهرا آنها جلوتر از برنامه حرکت کرده و چهار سال زودتر به این عنوان دست پیدا کرده اند.

 2015-S-CLASS-COUPE-CH05-D رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور

شایان ذکر است در سال گذشته، برند لوکس فولکس واگن یعنی آئودی نیز موفق به فروش ۱,۸۷۱,۳۵۰ دستگاه خودرو شد که علی رغم پیشرفت ۳٫۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵، با اختلاف زیادی در پشت مرسدس بنز و ب ام و قرار دارد.

 Audi-A4-vs.-BMW-320i-vs.-Mercedes-C200 رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور

فروش محصولات مرسدس ۱۱٫۳ و فروش محصولات ب ام و نیز ۵٫۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد داشته است.

 tele-nammer رقابت آماری بنز و ب ام و برای کسب عنوان پر فروش ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ خودرو و موتور



متن خبر این صفحه از وب سایت دیجیاتو کپی برداری شده است و تمام حقوق آن مربوط به دیجیاتو می باشد. نیازی نو فقط یک رابط و جمع آورنده اخبار است که اخبار خود را از وب سایت های مرجع بدست می آورد.

میتوانید صفحه اصلی این مطلب را در لینک زیر مشاهده کنید:

لینک منبع: وب سایت دیجیاتو

نام نویسنده: سعید علیپور

به اشتراک بگذارید:
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید